Γράφει ο Στέφανος Σκλαβενίτης, Instructor της KnowCrunch

Instagram χωρίς hashtags; Αύγουστος χωρίς θάλασσα, μακαρόνια χωρίς κιμά, διαφημίσεις χωρίς remarketing, νομίζω καταλάβατε το point μου. Τα hashtags είναι υπέρ-απαραίτητα αν θέλετε να σας βρίσκουν στο Instagram. Αυτό πιθανότατα το γνωρίζετε. Αυτό για το οποίο έχετε ακόμα αμφιβολίες είναι πώς να το κάνετε. Γιατί όπως σε όλα τα πράγματα που αφορούν στα social media, υπάρχουν tricks που αποδίδουν, αλλά υπάρχουν και οι μύθοι. Ας καταρρίψουμε, λοιπόν, μερικούς κι ας δούμε κάποια tips που μπορούν να κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη και το Instagram account σας πιο δημοφιλές.

 

Πού μπαίνουν τα hashtags;

Hashtags μπορούμε να βάλουμε στις αναρτήσεις, στα Instagram Stories αλλά και στο IG TV. Φυσικά, η καλύτερη πρακτική είναι να τα χρησιμοποιούμε και στις τρεις περιπτώσεις, αν όντως παίζουμε και με τα τρία formats. Στις απλές αναρτήσεις κάποιοι λένε πως τα hashtags είναι προτιμότερο να μπαίνουν ως το πρώτο σχόλιο της ανάρτησης, για να φαίνεται λιγότερο spammy το post και γιατί ίσως έχει καλύτερη διείσδυση στα κοινά, γεγονός μάλλον αμφισβητήσιμο. Αν θέλετε τη γνώμη μας είναι θέμα καθαρά προσωπικό, το πού προτιμάτε δηλαδή να μπουν.

Πόσα hashtags να χρησιμοποιήσω;

Μέχρι 30 hashtags μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την πλατφόρμα. Περισσότερα από 30 hashtags είναι μόνο για τα μάτια όσων τα διαβάζουν και όχι για την αύξηση του reach της ανάρτησης. Ένας ιδανικός αριθμός σύμφωνα με την εμπειρία μας είναι γύρω στα 15-20, αλλά υπάρχουν και έρευνες που αποδεικνύουν ότι λιγότερα hashtags, περίπου 6-11, αυξάνουν τις αλληλεπιδράσεις του κοινού σας. Η απόφαση είναι δική σας! Το feed δεν είναι το μόνο μέρος στο οποίο μπορείτε να γίνετε δημιουργικοί με τα hashtags σας. Στα stories μπορείτε να βάλετε 3 hashtags σε text box ή 1 hashtag sticker. Από την άλλη στο IG TV μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέχρι 30 hashtags στην περιγραφή του video.

Τι είδους hashtags να χρησιμοποιήσω;

Η αναλογία είναι πάντα σχετική αλλά σε γενικές γραμμές θα ήταν καλό να εφαρμόσετε ένα mix από πολύ δημοφιλή hashtags σε συνδυασμό με κάποια μεσαίας δημοφιλίας και κάποια εντελώς niche. Aν για παράδειγμα επιλέξετε 10 hashtags, τότε ίσως τα 3-4 να είναι πολύ δημοφιλή (ελέγξτε τη δημοφιλία τους βλέποντας στην αναζήτηση του Instagram πόσα posts τα περιέχουν), 3-4 μεσαίας δημοφιλίας, άλλα τόσα εντελώς niche και 1-2, τα οποία αφορούν το brand σας. Από τα πρώτα θα δείτε μια κίνηση από non followers, η οποία όμως θα διαρκέσει πολύ λίγο μιας και η ανάρτησή σας θα ‘θαφτεί’ ανάμεσα στις εκατοντάδες/χιλιάδες άλλες που θα χρησιμοποιήσουν το ίδιο hashtag τις επόμενες ώρες. Από την άλλη, η κατάσταση με τα μεσαίας δημοφιλίας hashtags θα σας δώσει μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο για visibility. Αν το κοινό όντως έρχεται στο προφίλ σας και ταυτόχρονα οι followers σας κάνουν like στο περιεχόμενο, τότε τα hashtags με niche περιεχόμενο θα αρχίσουν να rank-άρουν πιo ψηλά από τα άλλα αντίστοιχα posts παρέχοντας σας ακόμα περισσότερη προβολή.

Πώς θα δω αν αποδίδει η δουλειά μου με τα hashtags;

Αν έχετε τη διάθεση (να την έχετε!) να ψάχνετε τα στατιστικά για κάθε ανάρτησης που κάνετε, μπορείτε! Πατώντας το κουμπί «Προβολή Στατιστικών» (View Insights), θα σκρολάρετε μέχρι να δείτε το section «Ανακάλυψη» (Discovery) και εκεί θα δείτε το «Εμφανίσεις από Hashtags» (Impressions from Hahtags).

Αυτά είναι όλα όσα πρέπει να γνωρίζω για τα hashtags; Όχι φυσικά, απλά αν τα πούμε όλα εδώ, τότε πώς θα πάρετε ακόμα περισσότερα tips, ακόμα περισσότερη γνώση στο Professional Diploma in Digital & Social Media της KnowCrunch;

Γνωρίστε τον Στέφανο Σκλαβενίτη

Ο Στέφανος Σκλαβενίτης είναι Instructor στο Professional Diploma in Digital & Social Media της KnowCrunch, της βραβευμένης και σοβαρότερης εκπαίδευσης στελεχών στην αγορά. Ασχολείται πάνω από μια δεκαετία με το digital marketing και είναι ιδρυτής της Flipside Digital Media, ενός Digital Marketing Agency που έχει να επιδείξει ένα σημαντικό portfolio από πολλά ελληνικά και διεθνή brands.