H Εβίτα Ζιούδρου, Κλινική Γλωσσολόγος
Υπεύθυνη Κέντρων Λόγου & Μάθησης Plasisworld έρχεται στο biscotto coffee+ για να μας αναλύσει ένα θέμα που απασχολεί αρκετούς γονείς αλλά και παιδιά που βιώνουν μια από τις πιο σημαντικές διαταραχές που μπορεί να συνοδεύει τις ειδικές μαθησιακές διαταραχές ή να προξενεί από μόνη της δυσκολίες μάθησης στο παιδί και είναι η Διάσπαση της Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ).
Η ΔΕΠΥ περιγράφει παιδιά που έχουν πρόβλημα διάσπασης της προσοχής τους και σωματικής υπερδραστηριότητας. Συχνά λέγεται και "υπερκινητική διαταραχή". Τα βασικά χαρακτηριστικά των παιδιών με αυτό το πρόβλημα είναι απροσεξία, διάσπαση (της προσοχής) και υπερκινητικότητα. Συχνά βέβαια συγχέουμε παρόμοιες διαταραχές με κάποιες συμπεριφορές του παιδιού, που όμως είναι μεμονωμένες και παροδικές.
Η διαφοροποίηση είναι έργο του ειδικού και αποσκοπεί πάντα στην καλύτερη εξατομικευμένη βοήθεια που θα δοθεί για να ξεπερασθούν τα προβλήματα αυτά.
Στο workshop θα αναλυθούν τα συμπτώματα όπως:
– Ανησυχία και υπερκινητικότητα. Δεν μένουν για πολύ στο ίδιο μέρος ή κάνουν την ίδια δραστηριότητα.
– Στριφογυρίζουν νευρικά, μιλούν ασταμάτητα και διακόπτουν τους άλλους όταν μιλούν.
– Διασπάται εύκολα η προσοχή τους και δεν ολοκληρώνουν καμιά εργασία.
– Το εύρος προσοχής τους είναι περιορισμένο και δεν μπορούν να συγκεντρωθούν σε εργασίες που απαιτούν περίσκεψη.
– Εμφανίζουν παρορμητικότητα, ξαφνικά κάνουν πράγματα χωρίς να τα σκεφτούν.
– Αδυνατούν να περιμένουν τη σειρά τους στην τάξη, σε παιχνίδια, στη συζήτηση ή σε άλλη κοινωνική κατάσταση. Τα παιδιά με ADHD συνήθως έχουν φυσιολογική διανοητική ικανότητα. Μερικά παιδιά όμως με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί επίσης να έχουν ADHD. Μπορεί ακόμη να έχουν και άλλες δυσκολίες, οι οποίες δεν είναι τυπικές (διαγνωστικές) της κατάστασης, αλλά μάλλον δευτερογενείς λόγω της επίδρασης των προαναφερθέντων προβλημάτων:
– Τα παιδιά με ADHD μπορεί να έχουν καθυστερημένη ανάπτυξη λόγου.
– Έχουν δυσκολίες στην ανάγνωση.
– Μένουν πίσω στις σχολικές εργασίες. Αυτό μπορεί επίσης να συνδεθεί με την αδυναμία τους να συγκεντρωθούν και να μάθουν νέες πληροφορίες, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες τάξεις.
– Είναι κοινωνικά ανώριμα και δυσκολεύονται να αναπτύσσουν και να διατηρούν φιλίες.
Θα μιλήσουμε για τη θεραπεία και την αντιμετώπιση
Το παιδί θα πρέπει να αξιολογηθεί σωστά πριν καταλήξουμε σε διάγνωση και ξεκινήσει θεραπεία. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει τα παρακάτω:
– Οι γονείς θα πρέπει να μιλήσουν στους δασκάλους για την πρόοδο του παιδιού, για τις όποιες μαθησιακές ή κοινωνικές δυσκολίες και για την ομοιογένεια των προβλημάτων μεταξύ του σπιτιού και του σχολείου. Σε πολλές περιπτώσεις, ένα σταθερό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με συμφωνία γονέων και δασκάλων, προσαρμοσμένο στις ικανότητες του παιδιού, είναι ένα ικανοποιητικό πρώτο βήμα.
– Αν το παιδί απαιτεί μια πιο λεπτομερή αξιολόγηση των γνωστικών του ικανοτήτων (π.χ. αν μπορεί να συγκεντρωθεί στο βαθμό που αναμένεται από την χρονολογική του ηλικία), ένα ψυχομετρικό τεστ θα παράσχει χρήσιμες πληροφορίες. Αυτό εκτελείται από σχολικούς και κλινικούς ψυχολόγους.
Επίσης θα δοθούν πρακτικές Συμβουλές για γονείς και δασκάλους

Info Δευτέρα 21 Μαρτίου
biscotto coffee+ (Mediterranean Cosmos)
Κρατήσεις: 2310253878
Έναρξη: 20:15
Είσοδος ελεύθερη
facebook event ΕΔΩ

Σας ενημερώνουμε ότι μετά τις 20:00 δεν υπάρχει χρέωση στο parking του Meditteranean Cosmos.

Μπορείτε να κάνετε κράτηση τηλεφωνικά στο 2310253878 ή ηλεκτρονικά συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα κράτησης.

Φόρμα Κράτησης