Η Θεσσαλονίκη κατάφερε με μεγάλη επιτυχία αναδειχθεί πόλη της γαστρονομίας από την UNESCO. Σε σημερινή εκδήλωση που διοργάνωσε ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων, παρουσιάστηκε το τετραετές πρόγραμμα αλλά και το εντυπωσιακό λογότυπο. 

Της Χριστίνας Μισιρλή

Με το γαστρονομικό της προϊόν η Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη ελληνική πόλη που εντάχθηκε στο Δίκτυο Δημιουργικών πόλεων γαστρονομίας της UNESCO που περιλαμβάνει άλλες 246 πόλεις.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη και δήλωσε ότι είναι η στιγμή να είμαστε αισιόδοξοι γιατί το υλικό που υπάρχει είναι πολύτιμο. «Αυτό το υλικό μας έδωσε μεγάλη χαρά και συγκίνηση και μπορούμε να μιλάμε για μία διεθνή διάκριση. Μέσω της UNESCO μας δόθηκε η ευκαιρία να ενταχθούμε στο Creative Cities of Gastronomy», είπε χαρακτηριστικά. 

«Ο δήμος κατέθεσε φακέλους, οι οποίοι είναι εξαιρετικά αναλυτικοί. Υπάρχουν λεπτομέρειες για τα ξενοδοχεία της πόλης, τα τοπικά προϊόντα αλλά και ποια από αυτά καταναλώνονται περισσότερο, τα φεστιβάλ και τις συνεργασίες που γίνονται μέσα από αυτή τη συμμαχία», πρόσθεσε. 

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης επισήμανε ότι «το δίκτυο των δημιουργικών πόλεων της UNESCO επιφέρει πολλά θετικά αποτελέσματα αλλά και πλεονεκτήματα όπως το brand name της Θεσσαλονίκη και η γαστρονομία της. Όταν η πόλη έχει θετικούς συμμάχους μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα». 

«Είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος για αυτόν τον συλλογικό αγώνα για να γίνει η Θεσσαλονίκη προορισμός για τη γαστρονομία. Κερδίσαμε αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό! Όσοι από εμάς επιλέγουμε τη γαστρονομία της περιοχής μας, ξέρουμε γιατί το κάνουμε. Η Θεσσαλονίκη κατέχει αυτόν τον τίτλο και είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα που αποκτά ο τόπος μας. Έχει γίνει σπουδαίο έργο από όλους τους φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Περιφεριάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Το λογότυπο συνδυάζει το αρχικό γράμμα «Θ» από τη Θεσσαλονίκη με το λατινικό «G», που αντιστοιχεί στη λέξη gastronomy (γαστρονομία).

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας δήλωσε πως «μέσα από αυτή τη δημιουργική συνέργια προσφέρουμε μια γεύση από συστηματική δουλειά. Για πρώτη φορά μία ελληνική πόλη στην ιστορία του τόσου σημαντικού θεσμού γίνεται μέλος αυτού του δικτύου. Η επιτυχία αυτή ανήκει στην πόλη που αγαπάμε, η οποία διαθέτει έναν τεράστιο γαστρονομικό πλούτο. Η διάκριση αυτή ενισχύει τον τουρισμό της πόλης μας και αποτελεί μια βασική στρατηγική προτεραιότητα. 

«Εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία ανοίγουν τις πόρτες τους και γοητεύουν με την ποικιλία και την ποιότητα των προϊόντων τους». Στόχος μας είναι η Θεσσαλονίκη να είναι αναγνωρίσιμη, τουριστικά & γευστικά προκλητική», συμπλήρωσε ο κ. Ζέρβας.

Η αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού, Μαρία Καραγιάννη ανάφερε ότι «αυτή η διάκριση είναι ο λόγος και η αιτία να ηγηθούμε στον τομέα του γαστορνομικού τουρισμού. Το όραμα και η αποστολή μας είναι να κάνουμε την πόλη μας ελκυστική και κάθε επισκέπτης θα γίνει λάτρης της αυθεντικής γεύσης. Η επιλογή του δήμου να εστιάσει στη γαστρονομία ήταν μια συνειδητή επιλογή. Ακολουθεί ένα παγκόσμιο trend αλλά κυρίως πηγαίνει σε όλες τις κατηγοριες τουριστών. Υποβάλαμε τον φάκελο με μια καταγραφή των γαστρονομικών πόρων της πόλης και ένα πλάνο τετραετίας». 


Σημειώνεται ότι στην εκδήλωση ήταν παρόντες οι τέσσερις Chef Ambassadors του Thessaloniki Food Festival Σωτήρης Ευαγγέλου, Απόστολος Αλτάνης, Δημήτρης Τσανανάς και Μανώλης Παπουτσάκης.