Η Μαρίκα Κοτοπούλη, η μεγάλη ιέρεια του θεάτρου, η παθιασμένη, η ασυμβίβαστη, η ελεύθερη γυναίκα, το γεννημένο «αγοροκόριτσο», το ΑΓΡΙΜΙ, ανεβαίνει στη σκηνή και τα λέει όλα έξω από τα δόντια. Μιλάει για τον μεγάλο και παθιασμένο της έρωτα με το Ίωνα Δραγούμη, τις αδυναμίες της, τα πάθη της, αυτοσαρκάζεται, καταριέται, βρίζει, πάσχει.

Η Δήμητρα Παπαδήμα, η οποία πρωταγωνιστεί στην παράσταση, μίλησε αποκλειστικά στο biscotto.gr για τη συμμετοχή της στην παράσταση.

  1. H ηρωίδα που ερμηνεύετε ήταν μια γυναίκα σύμβολο της εποχής της. Ποια μηνύματα στέλνετε στις γυναίκες της εποχής μας μέσα από το έργο;

Πρώτα από όλα να σας πω πως το Αγρίμι Μαρίκα Κοτοπούλη δεν είναι καθόλου γυναικεία υπόθεση. Είναι μια μια παράσταση με επαναστατικό παλμό. Λέει ‘Πάρτε τη ζωή σας στα χέρια σας. Σας ανήκει. Μην πιστεύετε, μην κάνετε ό,τι σας ζητούν, όσοι κινούν τα νήματα, ζητείστε και εσείς. Διεκδικήστε. Φωνάξτε. Εκφράστε άποψη. Δεν είστε αρνάκια στο μαντρί. Αλλά ο τσοπάνης του εαυτού σας! Να τι λέει η Μαρίκα Κοτοπούλη. Που δεν είναι ένα απλό όνομα, παρά μια τρανταχτή συνθήκη. Πως η ζωή μας μας ανήκει.

2. Πόσο καταλυτικός υπήρξε τελικά ο έρωτας στη ζωή της ηρωίδας;

Ο έρωτας με τον Ίωνα Δραγούμη κουβαλούσε θάνατο. Το απόλυτα ρομαντικό στοιχείο για ανθρώπους των άκρων. Όποτε ήταν μεν καταλυτικός όσο ο θάνατος αλλά εκείνη έζησε και μετά από το θάνατο του Δραγούμης. Ως εύθραυστη πέτρα. Έδινε στο κοινό της μαθήματα ζωής. Στο κοινό που έχει πιάσει το νόημα. Που δεν βρίσκεται στο θέατρο για να πει πως πήγε θέατρο. Για να βγεις απλώς από το σπίτι.

3. Τι σας γοήτευσε περισσότερο στην ηρωίδα;

Με γοήτευσε και με γοητεύει η ελευθερία της. Δεν μπήκε σε καλούπια. Με λίγα λόγια… έκανε ότι γουστάρε. Γνωρίζοντας παράλληλα πως την εκμεταλλεύονταν. Έπαιξε το παιχνίδι της ζωής εις γνώσιν της, πως επρόκειτο για Παιχνίδι. Γι’ αυτό ήταν τόσο ανθρώπινη.

4. Τι ήταν αυτό που οδήγησε την ηρωίδα σε άλλα μονοπάτια ενώ είχε αποκτήσει τόσο μεγάλη φήμη;

Τα άλλα μονοπάτια που αναφέρετε ήταν ο εθισμός της στη μορφίνη και οι ερωτικές συνευρέσεις παντός τύπου. Ναι πράγματι ξέφυγε. Γιατί; Γιατί προσπαθούσε να γεμίσει το κενό που της άφησε το οικογενειακό περιβάλλον που μεγάλωσε. Πίστευε και αποδεικνύεται πως οι γονείς της την ‘εκμεταλλεύτηκαν’ θεωρώντας την δυνατή σαν Άντρα, να φέρει σε πέρας από μικρή τα οικογενειακά βάρη. Δεν σπούδασε για να σπουδάσουν οι αδερφές της, ενώ εκείνη ήταν η πιο έξυπνη. Από την άλλη ήξερε πως ήταν άσχημη σε αντίθεση με τις αδερφές της. Υποπτευόταν πως ο βιολογικός της πατέρας ήταν άλλος από αυτόν που γνώρισε . Ύστερα, όταν κατάλαβε τα τερτίπια της κοινωνίας, την χαμηλή κοινωνική τάξη που προερχόταν, την διαφορά της με την αριστοκρατία που ερχόταν να την θαυμάσει στη σκηνή και μετά την φώναζαν ‘φτηνή και ασήμαντη’. Μεγάλωσε το χάος μέσα της. Δεν της έφτανε η σκηνή και οι εξαιρετικές ερμηνείες της, ήθελε κάτι παραπάνω. Να πληγώσει ή να πληγωθεί; Αποφάσισε να πληγωθεί. Να δηλητηριάζει τον οργανισμό της. Για να μην ξεσπαθώσει σε άλλον. Τους κριτές της πιθανόν.

5. Πως καταφέρατε να ερμηνεύσετε έναν τριπλό ρόλο, εφ’ όσον αναφέρονται και άλλα πρόσωπα σύμβολα της εποχής;

Ένα ρόλο ερμηνεύω ΤΟ ΑΓΡΙΜΙ τη Μαρίκα. Τους άλλους τους περνάω από κόσκινο. Είμαι ελεύθερη πάνω στη σκηνή να κάνω ό,τι θέλω. Αυτή ήταν η Κοτοπούλη. Άπιαστη.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση Το Αγρίμι