Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου και για πέντε ημέρες, η καρδιά του mixology χτυπούσε δυνατά στο Βερολίνο, όπου κορυφαίοι bartenders, από όλο τον κόσμο, συναγωνίστηκαν για τον τίτλο του World Class Bartender of the Year. Κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου τελικού του World Class, παρουσιάστηκαν νέες τάσεις και πρωτοποριακές προτάσεις που εξυψώνουν την τέχνη του bartending.

Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της αγαπημένης vodkas των bartender [1]– της Ketel One – αναδείχθηκαν ορισμένες από τις πιο πρόσφατες τάσεις, οι οποίες στοχεύουν να εξελίξουν τον κλάδο και να τον φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενώ η προσπάθεια προσαρμογής σε νέα δεδομένα, όπως με τα καλαμάκια από βιώσιμα υλικά, γίνεται όλο και μεγαλύτερη, η vodka με την πολύχρονη οικογενειακή παράδοση στην απόσταξή της, εκτιμά ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια στον κλάδο των ποτών, ώστε να συνεισφέρει ακόμα περισσότερα για ένα καλύτερο μέλλον.

Η vodka Ketel One

Η Ketel One Vodka έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της στη δεκαετία του 1980, από τον Carolus Nolet Sr., ο οποίος χρησιμοποίησε την εξειδίκευση της οικογένειας στα αλκοολούχα ποτά προκειμένου να δημιουργήσει μια καθαρή, «τραγανή» vodka με μακριά επίγευση, που ήταν ιδανική επιλογή για τη δημιουργία των πιο εκλεπτυσμένων cocktails. Διατίθεται, πλέον, σε πάνω από 80 χώρες σε όλο τον κόσμο και έχει αναγνωριστεί από το Drinks International Bar Report, ως η vodka με τις περισσότερες πωλήσεις και την μεγαλύτερη ζήτηση για πέντε συναπτά έτη.

Η Ketel One Vodka είναι μια vodka εξαιρετικά υψηλής ποιότητας (super premium) και παράγεται στο οικογενειακό αποστακτήριο Nolet. H οικογένεια Nolet δραστηριοποιείται στην παρασκευή εκλεκτών αλκοολούχων ποτών στην Ολλανδία, για πάνω από 325 χρόνια, εδώ και 11 γενιές.

Ο διαγωνισμός World Class

Ο παγκοσμίου φήμης διαγωνισμός, World Class, που φέτος πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο, μεταξύ άλλων, φιλοξένησε ένα bar, της Ketel One vodka, κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από ανακυκλώσιμα υλικά όπως: Επαναχρησιμοποιούμενο ξύλο, παλιά έπιπλα, πλαστικά μπουκάλια, παλιά DVDs, κινητά τηλέφωνα και διάφορες άλλες πλαστικές συσκευασίες.

Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα γευστικό Ketel One Bloody Mary, φτιαγμένο με τοπικά προϊόντα, και να εντρυφήσουν στην φιλοσοφία του, αλλά και στο πώς η κατάλληλη προετοιμασία του ποτού τους αποτελεί έναν κρίκο μιας αλυσίδας για κάτι μεγαλύτερο.

Οι στόχοι της Ketel One

Η δέσμευση, όμως, για κάτι καλύτερο δεν σταματά εδώ. Η Ketel One στοχεύει να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους bartenders σε όλο τον κόσμο, για να σκεφτούν, σε άλλη βάση, τις συνταγές των πιο διάσημων cocktails, ώστε να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στις κοινότητές τους.

Η μέθοδος για να φτιάξει κανείς Espresso Martinis, Bloody Marys, Vodka & Sodas και Dutch Mules επαναπροσδιορίζεται μέσα από τη χρήση φυσικών συστατικών, τοπικών προϊόντων για το γαρνίρισμα των serves, καθώς και μείωσης των υλικών που μετά τη χρήση τους προορίζονταν για τον κάδο.

Αυτό το «κίνημα» αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη πολιτισμική αλλαγή στην οποία παρατηρείται ότι κόσμος ναι μεν καταναλώνει λιγότερο, αλλά αναζητά διαρκώς την καλύτερη ποιότητα, διερευνώντας, παράλληλα, περισσότερα brands, τα οποία στηρίζουν τη βιωσιμότητα και προσπαθούν να έχουν θετικό αντίκτυπο αντίκτυπο στο περιβάλλον γύρω τους [2].

Οι 55 φιναλίστ

Αυτή ήταν και η φιλοσοφία πάνω στην οποία βασίστηκε η πρώτη δοκιμασία του φετινού Παγκόσμιου τελικού του World Class. Οι 55 φιναλίστ κλήθηκαν να δημιουργήσουν μια παραλλαγή είτε ενός Espresso Martini, είτε ενός Bloody Mary, είτε ενός Dutch Mule και στη συνέχεια τους ζητήθηκε να αποτυπώσουν, μέσω βίντεο ή φωτογραφιών, το πώς ακριβώς το πάθος τους να δημιουργούν με τοπικά προϊόντα, ξεπερνάει τα στενά όρια ενός bar και συνεισφέρει έμπρακτα σε μια ολόκληρη τοπική κοινότητα.

Οι πέντε συμμετοχές που ξεχώρισαν παρουσίασαν, στο ενθουσιώδες κοινό του World Class, το concept που τους ενέπνευσε, καθώς και το serve που έφτιαξαν για τη συγκεκριμένη δοκιμασία. Οι πέντε συμμετέχοντες που διακρίθηκαν ήταν οι αντίστοιχοι bartenders από τον Παναμά, την Ιρλανδία, την Ταϊβάν, τη  Νότια Αφρική και τις Φιλιππίνες. 

Οι λόγοι που γίνονται επενδύσεις γύρω από αυτήν την αλλαγή

O Alexandre Rodrigues, Global Brand Director της Ketel One, εξήγησε τον λόγο για τον οποίο γίνονται επενδύσεις γύρω από αυτήν την αλλαγή: «Ο κόσμος, πλέον, αναζητά ολοένα και περισσότερο εκλεπτυσμένα πράγματα, αλλά και την ποιότητα σε αυτά, με έναν τρόπο απλό και ειλικρινή. Αυτή η αναζήτηση για το «καλύτερο», όμως, δεν αφορά μόνο τα ίδια τα συστατικά που περιλαμβάνονται σε μία πρόταση σερβιρίσματος, αλλά και τις εμπειρίες και τον αντίκτυπο που έχει ένα brand στην κοινωνία, στο σύνολο της».

«Η επίγνωση για τον κόσμο γύρω μας είναι κάτι που βρίσκεται στην καρδιά της Ketel One και αυτός είναι ο λόγος που αποφασίσαμε να βοηθήσουμε με τον τρόπο μας, να εμπνεύσουμε τους επαγγελματίες του χώρου και τα μπαρ σε όλο τον κόσμο, για το πώς μπορούν να προσφέρουν μια ακόμα καλύτερη fine drinking εμπειρία».

Στην πραγματικότητα, όμως, bars με επίκεντρο της κουλτούρας τους τη βιωσιμότητα και με τις αντίστοιχες προτάσεις σερβιρισμάτων, που την αντανακλούν, αποτελούν υλοποιήσιμα projects τα οποία σταδιακά αποκτούν υπόσταση και μπορούν κάλλιστα να φιγουράρουν σε λίστες με τα καλύτερα bars του κόσμου.

Τι υποστηρίζει ο Bob Nolet

Ο Bob Nolet, μέλος της 11ης  γενιάς της οικογένειας που βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία και την απόσταξη της Ketel One, εξήγησε γιατί είναι τόσο σημαντικό για αυτόν και την οικογένεια του να αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους bartenders και τα bars που υποστηρίζουν το κίνημα της βιωσιμότητας: «Η οικογένειά μου ασχολείται με την απόσταξη από το 1691 και από τότε αναζητούσαμε πάντα την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στη δέσμευση μας για καλύτερη γεύση, που έχουμε απέναντι στους bartenders, αλλά και στη δέσμευση που έχουμε απέναντι στον ίδιο τον κόσμο που μας περιβάλλει».

«Κατασκευάσαμε τον μεγαλύτερο ανεμόμυλο στον κόσμο για να ηλεκτροδοτήσουμε το αποστακτήριό μας. Ακόμα και σήμερα, μέλη της οικογένειάς μας δοκιμάζουν κάθε παρτίδα βότκας που παράγουμε, ώστε να διασφαλίσουμε ότι τηρούνται τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας. Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους bartenders να υιοθετήσουν και αυτοί την ίδια στάση: να προσφέρουν πάντα τα καλύτερα ποτά που μπορούν, ενώ παράλληλα να έχουν και θετικό αντίκτυπο στις κοινότητές τους-παράγοντας που αποτελεί κινητήρια δύναμη καθημερινά για εμένα και την οικογένειά μου».

Τι αναφέρει ο Johann Bödecker, Pentatonic Founder και CEO

Ο Johann Bödecker, Pentatonic Founder και CEO, ο οποίος συνεργάστηκε για τη δημιουργία του bar από ανακυκλώσιμα υλικά, της Ketel One, στο World Class, στο Βερολίνο, χαρακτηριστικά ανέφερε: «Κατά τη διάρκεια συνεργασιών μου με άλλα brands και εταιρείες, είχα εντυπωσιαστεί με την αλόγιστη σπατάλη υλικών σε οποιαδήποτε διαδικασία παραγωγής. Αυτός ήταν ο λόγος που ήθελα να αναδείξω ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Το περασμένο έτος αγοράστηκαν περίπου μισό τρισεκατομμύριο πλαστικές φιάλες σε όλο τον κόσμο και η πλειοψηφία αυτών κατέληξαν να απορριφθούν. Τι θα γινόταν, όμως, εάν μπορούσαμε όλες αυτές τις πλαστικές φιάλες να τις αξιοποιήσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο»;

«Η συνεργασία μου με την Ketel One έχει ως στόχο να πραγματοποιήσουμε ακριβώς αυτό, γεγονός που την καθιστά εξαιρετική. Ο κλάδος μας παρουσιάζει μια ραγδαία ανάπτυξη και θα αρχίσουμε να κάνουμε τη διαφορά, εάν αναλάβουμε ηγετικό ρόλο, δείχνοντας και σε άλλους κλάδους και βιομηχανίες μεθόδους με τις οποίες μπορούμε να αξιοποιήσουμε υλικά που προορίζονται για τον κάδο, επαναχρησιμοποιώντας τα και βελτιώνοντας, με αυτό τον τρόπο, τις ίδιες τις επιχειρήσεις, αλλά και τις εμπειρίες που βιώνουμε».

Κατά τη διάρκεια του επόμενου χρόνου, οι προτάσεις σερβιρίσματος με τις καλύτερες πρώτες ύλες, που παρουσιάστηκαν στο bar της Ketel One και προάγουν τη βιωσιμότητα, πρόκειται να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για τους bartenders σε όλο τον κόσμο.

[1] Drinks International Brands Report 2018 http://drinksint.com/news/fullstory.php/aid/7481/Brands_Report:_Vodka.html

[2] Neilson https://www.nielsen.com/eu/en/press-room/2015/consumer-goods-brands-that-demonstrate-commitment-to-sustainability-outperform.html

Forbes https://www.forbes.com/sites/taranurin/2018/01/31/ten-trends-that-will-determine-your-drinking-in-2018/#77ae1bca2992

Βρείτε πληροφορίες για την Ketel One Vodka στο facebook