Όπως διαβάσαμε στη Voria, η Fraport Greece έρχεται να αναλάβει το αεροδρόμιο »Μακεδονία», όπου προς το τέλος του Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου θα γίνει η θεμελίωση του νέου τέρμιναλ, ενός έργου του οποίου η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 95 εκατ. ευρώ.

Ο νέος τερματικός

Ο νέος τερματικός, που θα κατασκευαστεί βορειοδυτικά του υφιστάμενου, θα έχει εμβαδό 31.000 τ.μ., υπερδιπλασιάζοντας τους χώρους του επιβατικού σταθμού, νέου και παλιού μαζί, κοντά στις 57.000 τ.μ. Ακόμα, θα συνδεθεί με τον υφιστάμενο με δύο γέφυρες που θα κατασκευαστούν από μέταλλο και υαλοπετάσματα, η μία από την πλευρά της πίστας και η άλλη από την πλευρά του οδικού κόμβου. Οι δύο γέφυρες θα συνδέουν το νέο κτίσμα με το υφιστάμενο, στο ύψος του 1ου ορόφου, δηλαδή του ορόφου των αναχωρήσεων.

Σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση της Fraport, το έργο θα πρέπει να είναι έτοιμο στα τέλη του 2021, αλλά επιδίωξη της εταιρείας είναι να ολοκληρωθεί νωρίτερα. Πριν όμως τη θεμελίωση του νέου τερματικού, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, η Fraport θα ολοκληρώσει την ανακαίνιση του Goodbye Café, στο 2ο όροφο του παλιού επιβατικού σταθμού, ενώ προχωράει και η ανακαίνιση της αίθουσας VIP, με επόμενο έργο την αντικατάσταση όλων των μόνιτορ ενημέρωσης του κοινού για τις πτήσεις (fids), με σύγχρονης τεχνολογίας.

Οι επεμβάσεις στο χώρο των αναχωρήσεων

Σχετικά με τον χώρο των αναχωρήσεων, με τις αναδιατάξεις στη χωροταξία, τη μεταφορά γραφείων αεροπορικών εταιρειών και τις ενοποιήσεις χώρων, μειώθηκαν οι μεγάλες συγκεντρώσεις επιβατών στους ελέγχους αποσκευών και τα check in points, ενώ μεταξύ των Σημείων Α και Β δημιουργήθηκε ένα εμπορικό πέρασμα με σύγχρονα καταστήματα και ΑΤΜ’s τραπεζών.

Επίσης, με την μεταφορά των σημείων ελέγχου επιβατών σε μία πλευρά (τα δύο έγιναν ένα) επιτεύχθηκε καλύτερη ροή με τους επιβάτες να περνούν απευθείας στον ανοικτό σε θέαση χώρο των duty free καταστημάτων και, στη συνέχεια, σε μία πολύ μεγαλύτερη αίθουσα αναμονής, που πλέον διαθέτει καταστήματα, εστιατόριο, last minute duty free shop.  Η αίθουσα αναμονής των intra Schengen  επιβατών είναι ως και τριπλάσια από ότι ήταν προηγουμένως.  Για την διευκόλυνση επιβατών και εταιρειών, μεταξύ intra και extra Schengen , σε δύο πύλες , τις »12» και τις »13», θα δημιουργηθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο μία »swing area», που άλλοτε θα χρησιμοποιείται για τους επιβάτες από χώρες της ζώνης Schengen και άλλοτε των εκτός Schengen χωρών.

Αλλαγές στον ισόγειο χώρο

Αλλαγές επίσης έγιναν και στον ισόγειο χώρο, των αφίξεων, όπου δημιουργήθηκε ένα επιπλέον σημείο ελέγχου χειραποσκευών, από το οποίο σε περιπτώσεις μεγάλης κίνησης μπορούν να εξυπηρετούνται οι αναχωρήσεις, ενώ, σαν Plan B για περιπτώσεις εξαιρετικές, έχει γίνει η προμήθεια και mobile check in counters, πλήρως εξοπλισμένων, για την εξυπηρέτηση των εταιρειών handling.

Επίσης, αποσυμφορήθηκε τουλάχιστον για τους ζεστούς μήνες, η αναμονή στις αφίξεις, με τη δημιουργία ενός εξωτερικού meeting point, άνοιξε το Air Canteen, μπήκαν πολλές πινελιές πράσινου, ενώ σε πάρα πολλά σημεία υπάρχουν απινιδωτές, ιατρικές συσκευές τις οποίες έχουν εκπαιδευτεί, από το ΕΚΑΒ, να χειρίζονται οι υπάλληλοι της Fraport.

Παρεμβάσεις στην επιχειρησιακή λειτουργία

Στους χώρους διοίκησης του «Μακεδονία» δημιουργήθηκε σύγχρονο Kέντρο Επιχειρήσεων- Control Centre, το οποίο σε πραγματικό χρόνο ρυθμίζει τις λειτουργίες, σε συντονισμό με τον Πύργο Ελέγχου και το Τμήμα Airside που ελέγχει την πίστα και τους διαδρόμους του αεροδρομίου.

Επίσης, στο «Μακεδονία» βρίσκεται και η τεχνική βάση των 14 αεροδρομίων που με παραχώρηση έχουν περάσει στη Fraport. To Τμήμα αυτό έχει την ευθύνη της συντήρησης των αεροδρομίων , σε συνεργασία με την εταιρεία Redex, ενώ σε κάθε αεροδρόμιο υπάρχει και μία ομάδα «άμεσης επέμβασης» για βλάβες που απαιτούν άμεσο χειρισμό.

Στο διοικητικό τομέα του τέρμιναλ είναι και το Τμήμα ΙΤ όπως και το κατασκευαστικό, αυτό που επιβλέπει τον ανάδοχο που ανέλαβε τα έργα στο «Μακεδονία».

Επιπλέον, μέχρι τέλους του έτους ολοκληρώνεται και η επέκταση του διαδρόμου 10-28 προς τη θάλασσα, κάνοντας το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης κατάλληλο να δεχτεί αεροσκάφη υπερατλαντικών πτήσεων.

Πηγή: voria.gr