Νέα, αναμφίβολα ταλαντούχα και με ένα μοναδικό και ιδιαίτερο στυλ. Ο λόγος για την Αριάδνη, σχεδιάστρια μόδας και δημιουργό του brand BLACKBLOM. Έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει, να δημιουργήσει ένα μικρό κόσμο γύρω από το brand της και ταυτόχρονα να παρουσιάσει μια συγκεκριμένη ιδέα – ταυτότητα, η οποία δε θυμίζει κάποιο άλλο brand στη Θεσσαλονίκη.

Συνέντευξη στην Ασημίνα Τούνα

Το 2003 “γεννήθηκε” η ιδέα για τη δημιουργία της εταιρείας Blackblom και το 2017 το όνειρο έγινε πραγματικότητα. Μια βόλτα στο διαδικτυακό και φυσικό τους κατάστημα, αρκεί για να τους γνωρίσετε καλύτερα.
Η αγάπη τους για τα έντονα χρώματα, τη δεκαετία του του ’90 και τη streetwear ένδυση, τους ώθησε στο να δημιουργήσουν μια εταιρεία, που θα μπορεί μέσα από τα ρούχα της να δώσει στο κοινό της κάτι ξεχωριστό. Τα ρούχα αποκαλύπτουν στοιχεία της προσωπικότητας μας, για αυτό και στόχος της εταιρίας Blackblom είναι να δημιουργεί μοναδικά κομμάτια, που θα κάνουν όσους τα φορούν να αισθάνονται πραγματικά ο εαυτός τους!

Δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που καταφέρνουν να κάνουν πραγματικότητα τα όνειρά τους, πόσο μάλλον στην νεαρή τους ηλικία. Η Αριάδνη, όμως, δεν είναι από αυτούς τους ανθρώπους. 

Η Αριάδνη Blom είναι το πρόσωπο πίσω από τα σχέδια της Blackblom. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι η πόλη που αγαπά, η πόλη στην οποία κατάφερε να πραγματοποιήσει το παιδικό της όνειρο και πάντοτε επιστρέφει.

Έχοντας σπουδάσει σχέδιο μόδας, αποφάσισε να γυρίσει πίσω στην Ελλάδα και να αποτυπώσει στα πατρόν και τα σχέδιά της ό,τι αποκόμισε από τις σπουδές της στο εξωτερικό. Το 2010 έφυγε για σπουδές στο Maastricht της Ολλανδίας, από όπου κατάγεται και η μητέρα της. Το 2013 αποφοίτησε από την ΑΚΤΟ και παράλληλα με το τελευταίο έτος των σπουδών της, ξεκίνησε να δουλεύει σε μία εξαγωγική εμπορική εταιρία ως σχεδιάστρια. 

Η ιδέα της Blackblom άρχισε να λαμβάνει σάρκα και οστά, μόλις, το 2017, όταν η Αριάδνη ξεκίνησε παράλληλα με την κύρια εργασία της, να σχεδιάζει στο i-pad της, συλλογές από T-shirt. Χρειάστηκαν δύο χρόνια, ώστε να πάρει τη θαρραλέα απόφαση να δημιουργήσει ένα e-shop, όπου θα φιλοξενούσε τις δημιουργίες της, θα έβγαζε την πρώτη της συλλογή και επιτέλους θα γινόταν γνωστό το ταλέντο της και σε εμάς τους υπόλοιπους!

Γεμάτη όρεξη και ενθουσιασμό και ταυτόχρονα θάρρος και δυναμισμό, ήταν έτοιμη να ταράξει τα νερά της μόδας της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο, σχεδόν από πάντα. Έτοιμη να υλοποιήσει το όνειρο της, παρά τις όποιες κακοτοπιές, προκλήσεις ή τα σχόλια που μπορεί να δέχτηκε σε όλη αυτή την πορεία.

Η κυριότερη δυσκολία που αντιμετώπισε στο ξεκίνημά της, ήταν η έλλειψη χρόνου. Η κύρια εργασία της, δεν της επέτρεπε να αφιερώνει όσο χρόνο θα ήθελε στην Βlackblom. Σήμερα, ωστόσο, καμαρώνει για όσα πέτυχε, λέγοντας «μπορώ να πω ότι το να έχεις την δική σου επιχείρηση έχει πολύ περισσότερο άγχος από όσο νόμιζα και περίμενα, αλλά δεν το μετάνιωσα ποτέ γιατί στο τέλος την ημέρας έχω πάντα ένα χαμόγελο και μια υπερηφάνεια για αυτό που κατάφερα! Αξία ανεκτίμητη!» όπως επισημαίνει. 

Το αγοραστικό κοινό της Θεσσαλονίκης είναι αρκετά μικρό, για αυτό και εκείνη επέλεξε πρώτα να φτιάξει το e-shop και έπειτα να ανοίξει φυσικό κατάστημα.

Το φυσικό κατάστημα της Blackblom είναι πανέμορφο, γεμάτο χρώμα, ξεχωριστά προϊόντα και ανθρώπους να σε υποδεχτούν μες στο χαμόγελο και την διάθεση να εξυπηρετήσουν ανά πάσα στιγμή. Βρίσκεται σε μία πολύ κεντρική και νεανική γειτονιά της Θεσσαλονίκης, την γεμάτη ζωντάνια Πλατεία Ναυαρίνου, που – κακά τα ψέματα – όποιος έχει βρεθεί στην πόλη την έχει επισκεφθεί. Άνοιξε μέσα σε μία αντικειμενικά δύσκολη περίοδο για όλους, το 2020 και εν μέσω της πανδημίας του Covid. Για τον λόγο αυτό και άργησε ο κόσμος να μάθει το μαγαζί, ωστόσο μόλις επιστρέψαμε στην «κανονικότητα», ο κόσμος τους αγκάλιασε και συνεχίζει να τους προτιμά, ακόμη και να περνά από το μαγαζί, έστω για να ανταλλάξει μία γλυκιά καλημέρα με την Αριάδνη και τους πάντα φιλικούς της συνεργάτες. Γεγονός το οποίο και την συγκινεί, όπως παραδέχεται η ίδια, λέγοντας πως «Ακόμη και τώρα έχουμε κόσμο που έρχεται από την ημέρα μηδέν».

Όταν της ζητώ να μας περιγράψει τα συναισθήματα που ένιωσε όταν δέχτηκε την πρώτη της παραγγελία και υποδέχτηκε τον πρώτο πελάτη στο μαγαζί, απαντά «Ένιωσα πεταλούδες στο στομάχι, σαν να βγαίνω πρώτο ραντεβού και η χαρά μου ήταν απερίγραπτη. Όταν εξυπηρέτησα τον πρώτο πελάτη του μαγαζιού, ένιωσα σαν να δίνω παράσταση και αγχώθηκα τόσο πολύ. Χρειάστηκε λίγο διάστημα για να συνηθίσω να κάνω πωλήσεις στο μαγαζί, αλλά τώρα η επαφή με τους πελάτες μας, είναι ένα κομμάτι της καθημερινότητας μου που απολαμβάνω πολύ.»

Μάλιστα, βρίσκονται στην ευχάριστη θέση τα τελευταία δύο χρόνια να προμηθεύουν με τα προϊόντα τους μαγαζιά σε όλη την Ελλάδα και ιδιαίτερα στην περιοχή της Πελοποννήσου, καθώς και σε πάρα πολλά νησιά. Γεγονός το οποίο και αποτελεί μεγάλη επιτυχία του brand και των ανθρώπων που δουλεύουν για αυτό. 

Υπάρχει η πεποίθηση πως πρέπει να γνωρίζεις τους σωστούς ανθρώπους και καμιά φορά να βάζεις το όραμά σου «στην άκρη» για να καταφέρεις να γίνεις αποδεκτή από μια βιομηχανία που θέλει πάνω απ’ όλα, να πουλήσει. Και η αλήθεια είναι πως – πράγματι – συμβαίνει συχνά. Η Αριάδνη, ωστόσο, δε χρειάστηκε να βάλει το όραμά της στην άκρη, χρειάστηκε, όμως, να κάνει υπομονή για την κατάλληλη στιγμή. Οι σπουδές, η εμπειρία της και η ενασχόλησή της με το αντικείμενο, φάνηκαν εξαιρετικά χρήσιμες, αφού μέσω αυτών γνώρισε ανθρώπους – κλειδιά, που καθένας με τον τρόπο του, έκανε την μετάβασή της στο χώρο πολύ πιο ομαλή.

Μιλώντας με την Αριάδνη, αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει περισσότερο ως ανερχόμενη σχεδιάστρια. Παρόλα αυτά, συνειδητοποιώ πως ούτε η δημιουργικότητα της έλειψε, ούτε η ευρηματικότητα, ούτε και το όραμα. Από πολύ μικρή ήθελε να δημιουργήσει το δικό της brand! Μόλις στα 12 με την κολλητή και κουμπάρα της πλέον, Κάτια, σκέφτηκαν το όνομα αυτού του brand. Και όπως μαντεύετε, κάπως έτσι πρωτό – γεννήθηκε η Βlackblom. Επομένως, ως brand δεν αντιπροσωπεύει μονάχα το ταλέντο, την δημιουργικότητα και της προσπάθειά της, αλλά αντιπροσωπεύει πρώτα από όλα τα ίδια τα όνειρά της.

Ενώ ξεκίνησε με T-shirts σε unisex γραμμή, τώρα πια μπορείτε να βρεις μαγιό, παρεό, μαντήλια, φούτερ, φορέματα, αξεσουάρ και την ολοκαίνουργια και πολύ fun, blackblom kids συλλογή τους για τους μικρούς μας φίλους. Όλα όσα θα βρεις στο κατάστημα της στο κέντρο, τα σχεδιάζει εκείνη, με εξαίρεση κάποια αξεσουάρ άλλων εταιρειών, που μεταπωλούνται τόσο στο φυσικό κατάστημα, όσο και στο e-shop, ενώ έχουν και πολύ ωραίες συνεργασίες με άλλους καλλιτέχνες που επιμελούνται αυτοί το σχέδιο.

Η ίδια θεωρεί πως αυτό που ξεχωρίζει την Blackblom από τα υπόλοιπα brands είναι τα σχέδια των ρούχων, που επιμελείται εξ’ ολοκλήρου εκείνη και υλοποιεί με την πολύτιμη βοήθεια των συνεργατών της. Ωστόσο, δεν είναι μονάχα αυτά που θα ξεχωρίσεις γνωρίζοντας το brand, αλλά και την προσωπικότητα της δημιουργού του. Υπάρχουν πολλά περισσότερα που θα σε κάνουν πιστά φανατικό οπαδό της Blackblom. 

Παρά το νεαρό της ηλικίας της, το ρίσκο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όσοι αποφασίζουν να κάνουν το ξεκίνημά τους στην επιχειρηματική ζωή αυτής της χώρας, εκείνη τα κατάφερε. Ως νέα γυναίκα, υπήρξε κάποια στιγμή που να δέχτηκε και εκείνη σχόλια προκειμένου να την αποτρέψουν από αυτό το εγχείρημα. Θυμάται, μάλιστα, όπως αναφέρει «ένα σχόλιο, το οποίο με στιγμάτισε γιατί έγινε από έναν άνθρωπο που θαύμαζα, ο οποίος προσπάθησε να με αποτρέψει για δικά του συμφέροντα. Αυτό τελικά με πείσμωσε να προσπαθήσω περισσότερο και κατάφερα να πραγματοποιήσω τους στόχους που είχα θέσει, πολύ γρηγορότερα απ’ ότι υπολόγιζα.»

Με πείσμα, δουλειά και πολύ μεράκι, λοιπόν, ξεκίνησε μόνη της την εταιρία και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να ξεχωρίσει και σήμερα να έχει πάρα πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες, οι οποίοι επιμελούνται το μάρκετινγκ, την κατασκευή των ρούχων και τα τυπώματα. Η συνεργασία τους μετράει περισσότερο από πέντε χρόνια, οπότε όπως η ίδια αναφέρει, «αποτελεί αναμφίβολα ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της εταιρείας και της επιτυχίας».

Έχω αδυναμία στους ανθρώπους που ασχολούνται με τη μόδα, αλλά ταυτόχρονα έχουν και κάτι να «πουν». Όχι μόνο μέσα από τις συλλογές τους, αλλά και από την όλη φιλοσοφία τους. Μία καλή σχεδιάστρια μπορεί να παρουσιάσει μια υπέροχη συλλογή, μια καλή σχεδιάστρια με ήθος και καλοσύνη όμως, μπορεί να δημιουργήσει ένα brand, που θα αφήσει το στίγμα του στο χώρο της μόδας.

Το μεγαλύτερο κομμάτι των ρούχων της Βlackblom παράγεται στην Ελλάδα και είναι πολύ περήφανη για αυτό. Το 2025, μάλιστα, έχουν στόχο να παράγουν το 100% της συλλογής τους στην Ελλάδα. Η ίδια η Αριάδνη επισημαίνει πως «πιστεύουμε ότι τη δεδομένη στιγμή που η οικονομία της χώρας είναι σε ύφεση, είναι πολύ σημαντικό να στηρίζουμε τη χώρα μας. Αν δεν στηρίξουμε ο ένας τον άλλον, δεν πιστεύω ότι μπορεί ο χώρος μας να τα καταφέρει

Παρά τις όποιες – όχι και τόσο πολλές – προσπάθειες που γίνονται τα τελευταία χρόνια, ο χώρος της μόδας δεν αποδέχτηκε ποτέ στα σοβαρά τη διαφορετικότητα στους σωματότυπους των ανθρώπων, γεγονός το οποίο αναδεικνύει και η Αριάδνη αναφέροντας ότι «ιδιαίτερα από μια πολυεθνική που έχει και την οικονομική δυνατότητα να πειραματιστεί, δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί ακόμα είναι τόσο δύσκολο να βρούμε όλοι μας τα ρούχα που μας ταιριάζουν.» Πέρα από το να μας ταιριάζουν όμως, ακόμη πιο σημαντικό είναι το να μας κάνουν χαρούμενους. Αυτός είναι ο στόχος της ίδιας της Αριάδνης, αυτό που προσπαθεί να κάνει με τα σχέδιά της. Να μεταφέρει θετικά και μόνο συναισθήματα σε όσους και όσες εμπιστεύονται την Blackblom. 

Τα σχέδια της Blackblom δεν απευθύνονται σε μια συγκεκριμένη «κατηγορία» ανθρώπων, δεν αποκλείουν κανέναν και καμία και αυτό είναι πάρα πολύ όμορφο! Από την πρώτη τους συλλογή, έως και σήμερα αγκαλιάζουν το body diversity, διαθέτοντας ένα τεράστιο εύρος μεγεθών, ώστε ο καθένας και η καθεμιά να νιώθει όμορφα μέσα στο ρούχο που φοράει. Καθώς το brand είναι 100% unisex, δεν έχουν περιορισμούς τόσο σε ηλικίες, όσο και φύλα. Ο καθένας μπορεί να βρει εδώ κάτι που να τον εκφράζει και να το φοράει από το πρωί μέχρι το βράδυ. 

Η Αριάδνη δεν επαναπαύεται, εξελίσσεται μέσα στο χρόνο και ψάχνει συνεχώς για νέες ιδέες και υλικά σεβόμενη τον κόσμο στον οποίο ζούμε, αλλά και το κοινό που την εμπιστεύεται. Συνήθως οι εταιρείες που την εμπνέουν είναι από το εξωτερικό. Έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία σε μικρά brands που γνώρισε όλα τα χρόνια που επισκεπτόταν εκθέσεις στην Δανία, Γαλλία και την Γερμανία. Πάντοτε, οι εταιρείες που της δημιουργούσαν την ανάγκη να κλειστεί στο σπίτι και να φτιάξει την νέα της συλλογή, ήταν αυτές που από πίσω τους υπήρχε μια ιστορία και αγάπη για το αντικείμενο τους.

Δεν είναι καθόλου εύκολο, σε λίγο καιρό, να καταφέρνεις να ξεχωρίσεις, μέσα από μια λαοθάλασσα αναγνωρισμένων και ανεξάρτητων designers. «Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις, γιατί ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και όλοι κάνουν το καλύτερο που μπορούν.» επισημαίνει η Αριάδνη.

Ενώ, όταν την ρωτώ σχετικά με το τι διαφοροποιεί την blackblom από τα υπόλοιπα brands, η απάντησή της είναι αφοπλιστική: “Νομίζω ότι η προσπάθεια η δική μου, αλλά και των συνεργατών μου να περάσουμε στον κόσμο ότι η Blackblom δεν είναι απλά μια ακόμη εταιρεία, αλλά έχει μια ιστορία να πει, είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει. Αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε και ο κόσμος μας αγαπάει γι’ αυτό.” Εάν έχεις γνωρίσει την Αριάδνη ή έχεις επισκεφθεί το κατάστημά της, τότε σίγουρα θα σε βρίσκει σύμφωνο/η!  

«Το αίσθημα να βάζεις κι εσύ ένα μικρό λιθαράκι, ώστε να διατηρηθεί μια μικρή επιχείρηση ζωντανή αυτούς τους δύσκολους καιρούς, είναι πολύ όμορφο. Επίσης, σε μια μικρή επιχείρηση θα βρεις κομμάτια μοναδικά και θα συνδεθείς με το κομμάτι που αγοράζεις, καθώς δεν είναι κομμάτι μιας μεγάλης πολυεθνικής – απρόσωπης εταιρείας, αλλά κομμάτι που φτιάχτηκε από ανθρώπους με τη δική τους ιστορία. Έτσι, το ρούχο παίρνει μια πολύ μεγαλύτερη συναισθηματική αξία«, σχολιάζει σχετικά με τους λόγους που θα έπρεπε όλοι μας να στηρίζουμε περισσότερο τις μικρότερες επιχειρήσεις, αφού τελικά είναι προς το συμφέρον όλων μας. 

Δύο επιχειρήσεις τις οποίες μας συστήνει και στηρίζει και η ίδια είναι τα Salty Moon Jewels με τα χειροποίητα κοσμήματα τους και τα Beautypin με τα προϊόντα ομορφιάς. Και στις δύο αυτές επιχειρήσεις ηγούνται γυναίκες με φοβερό όραμα που θαυμάζει πολύ.

Κλείνοντας την κουβέντα μας, αυτό που έχει να πει η Αριάδνη σε όποιον/α θέλει μεν να ξεκινήσει ένα αντίστοιχο εγχείρημα, αλλά είναι διστακτικός/η είναι: «Να κυνηγήσει τα όνειρα του, γιατί μια ζωή την έχουμε – όσο κλισέ και να ακούγεται αυτό. Αλλά πριν κάνεις βιαστικές κινήσεις, καλό είναι να μελετήσεις πολύ καλά τα δεδομένα και να πράξεις στο σωστό timing.»

Μελλοντικά θα ήθελε πολύ να εξαπλωθεί και στα είδη σπιτιού και γραφείου, κάτι που βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο. Και φυσικά, να συνεχίσει να εξελίσσει το ήδη υπάρχον προϊόν της, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε δημιουργικότητα με βάση τις ανάγκες της εποχής – χωρίς ωστόσο να χάσει ποτέ την ταυτότητά της και εκείνη, αλλά και η ίδια η Blackblom. Είμαι σίγουρη ότι θα μας απασχολήσει ακόμη πιο πολύ στο μέλλον και της το εύχομαι ολόψυχα!

info:

Το φυσικό κατάστημα της blackblom το βρίσκεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην περιοχή Πλατεία Ναυαρίνου, στη διεύθυνση Σπύρου Λούη 1.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα το βρίσκεις στο: www.blackblom.com

Ανακάλυψε την ολοκαίνουργια παιδική συλλογή της blackblom εδώ. 

Τ: 2310 278302 

Facebook

Instagram